HAVITA Prémium multivitaminok

Gyűjtsd szelektíven

Ingyenes házhozszállítás 25.000 Ft felett
info@havitamin.hu

+36 1  300 9192

Ingyenes házhozszállítás 25.000 Ft felett

Egészséges öröm

Az egészséges hajhoz nélkülözhetetlen vitaminokról már írtunk korábban, most egy másik, főként a női olvasóink számára fontos területet érintenénk, a körmöket.

Körmeid  állapota sokat elárul a teljes szervezeted egészségéről. Ahhoz, hogy erős, egészséges fényű körmeid legyenek elengedhetetlen minden a szervezet számára fontos tápanyag, akárcsak a hajadnál vagy bőrödnél.

Van azonban pár hatóanyag, aminek kiemelt szerepe van és nem árt, ha nagyobb dózisban használjuk őket, amennyiben elégedtelen vagy körmeid szépségével.

A köröm vitaminjai közé sorolhatjuk a B-vitaminokat, vasat, cinket, magnéziumot, Omega-3 zsírsavat és a C-vitamint is. Cikkünkben részleteiben olvashatsz ezek hatásáról és hiánytüneteiről is.

Biotin

Nem hiába hívják szépségvitaminnak is. Több kisebb kutatás is bizonyítja, hogy megfelelő mennyiségű bevitele segít égészségesen tartani körmeinket, de akár töredezett körmök helyreállításában is segíthet.

Egy 35 emberen végzett tanulmány, hogy a megfelelő mennyiségű biotin bevitele az esetek 63%-ban javította a résztvevők körmeinek állapotát. Fontos megemlíteni, hogy a hatás elérése érdekében több, mint fél éven keresztül napi 2,5 mg biotint kaptak a résztvevők.

Hatása abban rejlik, hogy elősegíti az egészséges sejtnövekedést és az aminosavak megfelelő anyagcseréjét, amelyek nélkülözhetetlen építőkövei koremeidnek.

A biotin hiánya viszonylag ritka, de mivel legkönnyebben állati eredetű ételekkel vehetjük  be, ezért az ezeket kerülő diéták esetén kialakulhat e vitamin hiánya.

Többi B-vitamin

Ugyan a biotint már említettük, ami a B-komplex család egyik tagja, de nem szabad megfeledkezni a család többi tagjáról sem.

A B12-vitamin fontos szerepet játszik a vas felszívódásában és a vörösvérsejtek fejlődésében. A megfelelő vas- és a B12 bevitel is egyaránt szükséges az erős és egészséges körmök megőrrzéséhez.

Hiánya hatására körömágyunk elvesztheti rózsaszínes színét és fakó, szinte kékes árnyalatba mehet át, valamint hosszanti barnás csíkok jelenhetnek meg körmeiden.

Mint már említettük az előző pontban, főként állati eredetű forrásokból juthatsz hozzá ezekhez a vitaminokhoz, de például a folsavalat (B9-vitamin) hüvelyesek vagy olajos magvak segítségével is beviheted.

Vas

Ez az ásványi anyag alkotja a vörösvérsejtek alapját, amelyek az oxigén szállításáért felelősek testedben. Minden szerved, beleértve körmeid is, ezek segítségével jut hozzá és hiánya esetén nem szállítódik elegendő oxigén sejtjeidhez.

A vashiány, vagy az ez okozta vérszegénység esetén először hosszanti fehér csíkok vagy repedések jelenhetnek meg körmeiden, de súlyosabb esetben elkezd homorú formát felvenni.

Az ajánlott napi mennyisége 8-15 mg között van, ami állati eredetű ételekből szintén könnyebben pótolható, de hüvelyesek vagy olajos magvak ennek a tápanyagnak is forrásai lehetnek.

A C-vitamin vassal történő együttes szedése javíthatja annak felszívódását, így egyszerre érdemes megpróbálni bevinni ezeket.

C-vitamin

Mint már említettük egyrészt, segíti a vas beépülését, másrészt viszont, hogy a kollagén megfelelő termelődésében is nagy szerepet játszik. Ez egy fehérje mely legtöbb szövetednek vázát biztosítjaí, így alakot és erőt biztosít nekik. Ilyen szövetek alkotják körmeid mellett hajad és fogaidat is.

Hiánya lassíthatja körmeid növekedési ütemét, valamint gyenge, töredező körmöket eredményez.

A nemzetközileg előírt mennyisége 60 mg, de ennél érdemes jóval nagyobb mennyiségben pótolni szervezeted számára és akár 500-1500 mg-ot is bevinne belőle. Mivel vízben oldódó vitaminról van szó, a felesleg úgyis könnyen távozni tud szervezetedből.

A közhiedelemmel ellentétben a legjobb forrása nem a narancs vagy más citrusfélék, hanem inkább az olyan zöldségek, mint a paradicsom és a paprika. Egyes paprikafélék a narancsban lévő C-vitamin mennyiség akár dupláját is tartalmazzák.

További jótékony hatásait olvashatod a C-vitaminnak ezen a linken.

Magnézium

A magnézium egy olyan ásványi anyag, amely több mint 300, a szervezetedben lejátszódó folyamatban vesz részt. Ezek közül az egyik legfontosabb a fehérjeszintézis, ami a körmeid növekedéséhez is elengedhetetlen.

A körmökön megjelenő fehér elszíneződések a megnéziumhiány jelei lehetnek. A WHO kutatásai alapján, amerikában az emberek alig több, mint 50%-a fogyasztja el az ajánlott mennyiséget, de az Európai Unió területén sem sokkal jobb a helyzet.

Az ajánlott napi beviteli mennyisége 250-400 mg között van. A teljes kiőrlésű gabonák az egyik legjobb forrása a magnéziumnak, de szintén jók lehetnek egyes hüvelyesek és olajos magvak egyaránt.

Magnéziumhiány tünetei

A magnéziumhiány tünetei az izomrángás és a fáradékonyság mellett lehetnek sokkal komolyabbak is. Magas vérnyomás, szívritmus zavar egyaránt előfordulhat.

Tovább olvasom »

Omega-3 zsírsav

A megfelelő mennyiségű Omega-3 bevitelével kölcsönözhatsz szép fényű, egészséges megjelenést körmeidnek, ugyanis hatékonyan segít hidratálásukban.

Továbbá a körömágy gyulladásának kialakulását is csökkenthetik, amelyek a körmeid tápanyagellátásért felelősek. Amennyiben nem egészségesek körömágyaid a tápanyagok hiányában körmeid könnyen szárazzá és töredezetté válhatnak.

Az ajánlott bevitele valahol 1 és 2 gramm között van, amelyet legkönnyebben olajos halak segítségével vihetsz be szervezetedbe. Ilyen például a lazac, makréla, pisztráng, szardínia vagy a tonhal. Ezek vezetik a listát, ha az Omega-3 tartalomról van szó. Növényi alapú étrend esetén chia mag, lengmag, szója vagy a dió lehet a legmegfelelőbb választás.

Cink

A sejtek növekedéséhez és osztódásához nélkülözhetetlen ásványi anyag. Mivel a körmök egy gyorsan növekvő és osztódó sejttípusból állnak (ezért is nő viszonylag gyorsan), ezért folyamatos cinkellátásra van szükségük a folyamatos növekedés fenntartásához.

A cink hiánya a körömlemezek elvékonyodását és fehér foltok megjelenését okozhatja, valamint ha növekedése lelaassul könnyen töredezetté vállhat.

A cink ajánlott napi bevitele 10 és 15 mg. Állati eredetű táplálékok közül a marhahús, halak és tojás gazdag cinkforrások, míg a növényi étrendet követők támaszkodhatnak a szója, bab, dió vagy más olajok magvak tápanyag tartalmára.

Összegzés a köröm vitaminjairól

Elmondható tehát, hogy körmeink elég jó indokátorai bizonyos tápanyagok hiányának. Érdemes figyelni jelzéseikre.

A legtöbb szükséges vitamin és ásványi anyag, ugyan bevihető kiegyensúlyozott és változatos étrend esetén, de mint olvashattad ehhez elég széles spektrumú táplálkozás szükséges. Ez felgyorsult életünkben egyre nehezebb és a megnövekedett stressz mégjobban megviseli szervezetünket. 

A megfelelő multivitamin kiválasztása segíthet folyamatosan ellátni szervezetedet a nélkülözhetetlen tápanyagokkal. A HAVITA Healt&Beauty szépségvitamin kifejezetten a haj-, bőr- és köröm egészségesen tartására lett kifejlesztve, amellett, hogy minden szükséges vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet biztosít számodra.

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: telegram
Telegram
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp
Megosztás itt: email
Email